Close

Porota

 

Předseda poroty: António Pedro Nobre, Portugalsko

Cestovatel, spisovatel, dokumentarista a režisér. Autor 4 cestopisných knih a několika novinových článků o cestování vlakem po Evropě (vyšly v Portugalsku a Holandsku). Po železnici projel přes 200 000 km, procestoval tak 30 evropských zemí a také Maroko.

V roce 2012 režíroval dokumentární film “40 Years On Track – The InterRail Pass Story” o tomto stylu cestování. Je absolventem scénáristiky na ATCAS (EPI), Lisabon, Portugalsko. V roce 1997 začal pracovat v TV/Kino/Rádio, v oddělení mezinárodní reklamní agentury  McCann Erickson Portugal. Od r. 2001 je na volné noze a živí se jako  scénárista a asistent režie televizních programů, televizních reklam, hudebních klipů a firemních filmů, a to nejen ve své rodné zemi, ale i v zahraničí.

Od roku 2006 spolupracuje s QQ studiem Ostrava. V roce 2007 se začal realizovat také jako režisér, specializující se na hudební videa a navázal spolupráci s umělci z celého světa, dokumentuje také hudbu a festivaly umění jako je Colours of Ostrava, Setkání kytaristů & spol., Janáčkův Máj atd. Spolupracoval s kulturními institucemi jako je Národní divadlo Moravskoslezské, Janáčkova filharmonie, Janáčkova konzervatoř a Gymnázium a multižánrové kulturní centrum Cooltour. Je také členem Enthemor – anglicky hovořící divadelní skupiny a Alba Club International, neziskové organizace, která prosazuje multikulturalismus v České republice.

 

Martin Novosad, Česká republika

Pracuje v České televizi na pozici dramaturga v Ostravě. Jeho zájmem jsou neotřelá témata, která mají potenciál zaujmout diváka silnými příběhy. Aktivně se podílí na vývoji námětů, synopsí, včetně dramaturgické práce na scénářích, formální i obsahové stránce projektů, ale i následných dalších fázích výroby (např. castingy, výběr lokací a hudby, samotné natáčení, střihová i zvuková postprodukce, marketing, PR a promotion).

Současně se věnuje i vývoji nových formátů a nabídkám dokumentů. Vedle televizní profese je rovněž už řadu let programovým ředitelem dvou mezinárodních filmových festivalů: Třinecké filmové babí léto (CZ) a Kino na granicy v Českém Těšíně a Czieszynie (PL). Spolupracuje také jako autor a moderátor s Českým rozhlasem Ostrava na pravidelném živém vysílání filmového magazínu. Příležitostně píše filmové recenze a studie pro specializované filmové weby, nebo také do tištěných odborných časopisů. Zároveň jako hostující pedagog vyučuje mediální výchovu a dějiny filmu na Ostravské Univerzitě a vede oponentury absolventských prací na ostravské Fakultě umění.

Jako dramaturg, autor námětu i scénarista se podílel na celé řadě různorodé tvorby. Dokumentární filmy: Těšínsko – Divné století, Petr Bezruč (bez záruky), Hledání ducha kraje…, televizní seriály a cykly: Strážce duší, Proč bychom se netopili, Filmopolis…, celovečerní hrané filmy: Trosečníci, Útěky, Sametoví vrazi, Sluneční stát, Hypermarket, POUTA a mnoho dalších.


Ludvík Klega, Česká Republika

Režisér, producent, majitel firmy Studio ForTel, film-video. Narozen: 19.4.1950. V roce 1981 absolvoval Akademii múzických umění v Praze, studijní obor Filmová a televizní dokumentární tvorba. Poté pracoval v ČT Ostrava. Po celou dobu působení v ostravském studiu režíroval mnoho publicistických a dokumentárních filmů. Například dokumenty o významných osobnostech, památkách atd. K ním konkrétně patří tyto filmy a cykly: Nedokončená, Výpověď osamělého pěšáka, Zpívající učitelé, Zdravotnícké seriály: Aby nohy nebolely, Pozor úrazy, O zdraví, Dokumentární cykly: Urbanita, Malý průvodce po velkých památkách, Přemyslovský palác, Osudové okamžiky, Toulavá kamera, Zapomenuté výpravy, Vodácké putování s Lukášem Pollertem, Zatopené osudy. 

V roce 1993 založil firmu Ludvík Klega – Studio ForTel film-video. Firma se zabývá komerční činností ve filmovém a televizním oboru. Spolupracuje se studiem ČT v Ostravě. V roce 1993 ve své firmě produkoval v koprodukci s ORF velký dokumentární seriál o české šlechtě „Hrady a zámky, bílá místa naší historie. Byl zároveň spoluscénáristou a režisérem. Seriál byl uveden v České televizi, ORF a v německy mluvících televizních stanicích v Evropě. Od roku 2004 členem mezinárodní poroty festivalu Eko Top film Bratislava. Úspěchy a ocenění: 1986 – Uznání Vládní a populační komise za film „Vždyť děti nesmějí plakat“, 1987 – Akademia film Olomouc – cena okresní mírové rady za film „Kyvadlo“, 1989 – Akademia film Olomouc – Cena filmového klubu za film „Přemyslovský palác“, 1989 – Mezinárodní festival filmů a televizních pořadů Eko-film – Cena ústřední rady odborů za film, „Cena uhlí“, 1992 – Festival Edukatio – cena za seriál Urbanita, 2001 – zařazen do světové encyklopedie Hübnerovo Who is Who, 2005 – Festival Outdoorových filmů – zvláštní cena poroty za film „Ledovou stěnou Eigeru“, 2006 – Festival Outdoorových filmů – zvláštní cena poroty za film „Makalu“.


Emanuele Ruggiero, Itálie

Režisér a hlavní kameraman se narodil v italském Miláně. Pracoval dvacet let v šoubyznysu jako režisér televizních pořadů, hudebních videoklipů, dokumentů a filmových produkcí.Velmi významná byla jeho práce pro americkou nadaci režiséra Stevena Spilberga, kde zastával pozici hlavního kameramana. Cílem nadace Survivors of the Shoah Visual History Foundation je přiblížit široké veřejnosti co možná nejvíce rozhovorů s pamětníky, kteří přežili holocaust.Deset let také působil jako asistent režie v divadle Piccolo Teatro v Miláně a dalších dvanáct let se režijně podílel na oblíbeném italském seriálu CentoVetrine.Jeho fiktivní debut – krátká komedie Never so close – mu přinesl celou řadu pozvánek na festivaly krátkometrážních filmů v Itálii i ve světě, kde získal mnoho cen. V roce 2005 navíc založil společnost Kinovision.Jeho vztah s Moravou začal v roce 1996, kdy potkal svou současnou českou manželku, se kterou žije v Brně.


František Mach, Česká Republika

Filmař tělem i duší od chvíle, kdy se jako malý kluk dostal k první kameře. Jeho tvorba sklízí úspěch nejen u televizního publika, ale i na mnohých filmových festivalech, a to již od studia na UTB FMK. František je Magistrem umění v oboru kamera.

Čas běží a na kontě mu stále přibývá množství nejen kameramanských počinů. Od dokumentárních a středometrážních hraných filmů, přes videoklipy či cestopisné reportáže, po reklamu a 3D film.